Kampaně

/ Tvoříme kampaně.

Pro interní i externí použití. Proč? Pro vysvětlení základního principu - PROČ.

DOKUD DOTYČNÍ NECHÁPOU "PROČ", TAK TO NEZNAMENÁ ZHOLA NIC.

Ve chvíli, kdy potřebujete zákazníkovi (a je jedno jestli se jedná o interního zákazníka - interní tým, nebo externího - vaše klienty) prezentovat nový produkt, aplikaci, nástroje, změnu směru či jen nové dovednosti, je vždy potřeba podpořit celé toto snažení kampaní. Opravdu vyjímečně zabere prosté "od teď děláme to, či ono". Čím lepší kampaň uděláte, čím lépe bude zacílená, čím lépe vysvětlí elementární principy, tím spíše se nový produkt, služba či směr uchytí. 

A přesně s tím vám pomůžeme našimi kampaněmi.
/ můžete mít klidně...

TEN NEJLEPŠÍ PRODUKT, NEBO PROJEKT, ALE ...

/ KAMPAŇ je správná cesta
jak vysvětlit důvody a cíle.
/ Interní kampaní vysvětlíme uživatelům proč podnikáme změnu, jaké máme důvody a hlavně cíle. Ať už se jedná o implementaci nové aplikace či systému. Vždy je klíčové, aby uživatelé pochopili,  proč se změna děje, jaký má na ně dopad a projít s nimi novou cestu používání systému. Jen tak docílíme nejvyšší efektivity používání nástrojů, což je důvod a cíl zavedení nového softwaru.

/ Naopak externí kampaní vysvětlíme širšímu publiku, proč děláte to, co děláte. Ve většině případů není pro lidi venku klíčové, co vaše firma dělá (oni si vás už takové asi našli),  a ani jak to děláte, ale rozhodovací faktor pro spolupráci s vámi pro ně vždycky bude PROČ - tedy proč vaše firma dělá to, co dělá, a proč to dělá zrovna tak, jak to dělá, proč máte takové či onaké ceny atd.

/ Interní kampaně

slouží pro informování vašich kolegů a zaměstnanců o novém interním projektu, informačním systému, firemním záměru a dalších klíčových věcech. A jen správně informovaní kolegové budou s novinkou pracovat jak vy potřebujete. 

Interní kampaň budujeme prostřednictvím zpráv a materiálů v intranetu, v Teamsech, workshopů či školení a samozřejmě interních schůzek. Nezapomínáme ale ani na sociální sítě, jako je LinkedIn nebo YouTube, protože i tyto firemní profily zaměstnanci bedlivě sledují. 

Klíčovým prvkem interní kampaně je stručnost a srozumitelnost. Minutové video nahradí spolehlivě a hlavně efektivně i třístránkovou zprávu ve firemním oběžníku. U důležitých sdělení je klíčová jednoduchost přijetí takové zprávy, nikoli desítky detailů v nezábavné formě.

/ Externí kampaně

potřebujete abyste mohli světu, klientům i obchodním partnerům říci, co pro ně umíte udělat, jaké jsou u vás novinky, jaké máte kompetence, nebo jakýkoliv další důvod, proč by s vámi měli chtít spolupracovat.

Externí kampaň budujeme primárně pomocí kombinace video zpráv, krátkých článků na sociálních sítích a webu. Vše musí být jeden kompaktní celek a vše se musí doplňovat. Na rozdíl od interní kampaně, v té externí budujete váš brand, takže je klíčová návaznost a sourodost informací, nebo chceme-li příběhová linka, která si drží kontinuitu. Nejhorší volbou externí kampaně je, že se jí po měsíci vzdáte. Úspěšný brand za měsíc ještě nikdo nikdy nevybudoval.

Klíčovou roli v takové kampani hraje taktéž stručnost a srozumitelnost. V minutovém videu na sociálních sítích lépe vysvětlíte, proč si váš nový produkt mají zákazníci koupit, než na dvoustránkovém elaborátu plném technických parametrů.
/ Kampaň s level apps

typicky obsahuje tyto části:

A nezáleží až tak moc na tom, jestli se jedná o interní (chceme-li adopční) kampaň, nebo o externí (chceme-li marketingovou) kampaň. Elementární principy adopčních i propagačních kampaní jsou obdobné, liší se pak v detailech, použitých postupech a hlavně v jazyku, jakým kampaň mluví. Přeci jen, pro interní adopci můžete používat ve firmě etablovaná odborná slova, zatímco pokud cílíte propagační kampaň na trh B2C musíte mluvit co nejvíce obecně. Stejně tak interně můžete použít jiný design a dost možná nemusíte vymýšlet nové koncepce, které ale naopak venkovní trh vyžaduje.
Roadmapa
Ve chvíli, kdy vy sami víte, proč chcete kampaň tvořit, tak je správným počátečním bodem každé úspěšné kampaně roadmapa. Tedy seznam kroků, termíny a tým, který vše přetvoří v realitu.  Samozřejmě nezapomínáme na hodnotící kritéria, rozpočty, očekávání a cíle každé kampaně.
Rozcestník
Základem úspěchu kampaně je mít jedno místo, které jednoznačně plní funkci: "vím, že se odtamtud dostanu všude kam potřebuju". Středobod tohoto "mini-vesmíru" může být třeba Intranet, nebo Teamsový kanál, ale klíčové je, aby existoval a aby všichni věděli, kde najdou informace.
Materiály
Každá firma je složená z mnoha typů individualit, proto musíme připravit i paletu materiálů. Vytvoříme série příspěvků, videí, článků, návodů aj., které vysvětlují proč, co, jak se děje. Důležitá je komplexnost těchto materiálů - příběhová linka. Materiály netvoříme do šuplíku, ale pro lidi. 
Workshopy
Hlavně u interních kampaní jsou workshopy naprosto klíčové. Možná se vám to bude zdát úsměvné, ale většina vašich zaměstnanců opravdu chce vědět, co se ve firmě děje. A lépe vysvětlit workshopem, než aby byla šuškanda na chodbách.
Sociální sítě
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat (Jára Cimrman). Sociální sítě jsou dnes komunikátorem. Lépe je využít ve svůj prospěch - i dvě videa za měsíc udělají více parády než se může zdát. 
Helpdesk
Proč dělat helpdesk pro účely informování kolegů třeba o nové softwarové aplikaci? To je přeci úsměvné, ne? Autoři aplikace i implementační tým přeci o účelu aplikace ("proč") vědí. A opravdu to vědí stejně i další kolegové? Nepotřebují pomoci s ovládáním?

/ Chci pomoci s kampaní

Základní kámen našich kampaní: 
METODA PROČ, CO, JAK.
Že jste o takové metodě neslyšeli? Někdo vám řekl, že hlavní je odprezentovat CO děláme (že jsme největší v oboru, že máme tolik a tolik klientů, že vyrábíme tamtu či onu součástku)? Technici vám řekli, že se musí hlavně odprezentovat JAK to děláme (kolikrát ohneme rovnátko na ohýbátko, než bude rovné, jaký máme postup dodávky projektu apod.)? 

V level Apps používáme na opravdu velkou část věcí metodu "Proč, co, jak". Máme ji mnoha lety osvědčenou. Pro interní adopční kampaně, i pro externí marketingové kampaně. A funguje!
Vyhledávání